§ 1 Przedsiębiorca, kontakt
- Sklep internetowy dostępny pod adresem www.paskudofonia.pl prowadzony jest przez Fundację Inicjatyw Artystyczno-Turystycznych „PaskudoFonia” z siedzibą w Gliwicach przy ulicy Zwycięstwa 1, wpisaną do rejestru fundacji i stowarzyszeń Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000743953, numer NIP 6312680930, numer REGON 380958540.
- Klient ma możliwość kontaktu z prowadzącym sklep internetowy:
- pod adresem korespondencyjnym
Fundacja Inicjatyw Artystyczno-Turystycznych „PaskudoFonia”
ul. Zwycięstwa 1
44-100 Gliwice - pisząc na adres poczty elektronicznej koncerty@paskudofonia.pl
- telefonicznie
- pod adresem korespondencyjnym
§ 2 Definicje
Określenia użyte w regulaminie oznaczają:
- Fundacja – Fundacja Inicjatyw Artystyczno-Turystycznych „PaskudoFonia”.
- Portal – portal paskudofonia.pl prowadzony przez Fundację.
- Regulamin – niniejszy Regulamin sprzedaży Biletów i Towarów w Portalu.
- Impreza – koncert, spektakl lub każde inne wydarzenie muzyczne, sportowe, kulturalne lub inne odbywające się z udziałem publiczności organizowane lub współorganizowane przez Fundację, na które Bilety dostępne są za pośrednictwem Portalu.
- Bilet – dokument uprawniający Klienta do udziału w Imprezie realizowanej przez Organizatora.
- Towary – płyty CD lub DVD, torby lub inne towary i upominki związane z Wydarzeniem lub artystą biorącym udział w Imprezie.
- Klient – osoba/podmiot nabywający Bilety lub Towary na zasadach określonych w Regulaminie.
- Newsletter – usługa przekazywana informacji drogą elektroniczną lub poprzez SMS o Imprezach na podstawie podanych przez Klienta danych, na zasadach opisanych w Regulaminie Portalu.
- UPK – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 z późniejszymi zmianami).
- RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) implementowane w ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000)
- UŚUDE – Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144 poz. 1204 z późniejszymi zmianami).
§ 3 Postanowienia ogólne
- Regulamin dotyczy wszystkich zakupów Biletów i Towarów dokonanych za pośrednictwem Portalu.
- Klient dokonujący zakupu Biletów lub Towarów akceptuje niniejszy Regulamin i zobowiązuje się do jego przestrzegania.
- Potwierdzenie zapoznania się z Regulaminem oraz jego akceptacja przez Klienta następuje poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w Portalu podczas dokonywania zakupu.
- Regulamin został przygotowany zgodnie z art. 8 ust. 1 pkt 1 UŚUDE oraz celem spełnienia obowiązków informacyjnych przedsiębiorcy w umowach zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość, które Fundacja jest zobowiązana przekazać na podstawie art. 12 ust. 1 UPK.
§ 4 Procedura zakupu Biletów i Towarów
- W celu dokonania zakupu Biletów lub Towarów Klient:
- wybiera dostępne w Portalu Bilety lub Towary,
- podaje swoje dane, tj. imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej i telefon kontaktowy,
- potwierdza zapoznanie się z Regulaminem poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola wyboru,
- wybiera sposób dostarczenia Biletów lub Towarów,
- w przypadku wybrania opcji dostarczenia Biletów lub Towarów za pośrednictwem operatora pocztowego lub podmiotu świadczącego usługi przesyłek kurierskich Klient podaje adres dostarczenia, tj. ulicę, numer domu, numer mieszkania, kod pocztowy i miasto,
- wybiera sposób płatności z dostępnej w Portalu listy.
- Przed zatwierdzeniem zakupu Klient widzi w Portalu podsumowanie zamówienia wraz z kwotą do zapłaty.
- Klient akceptuje warunki zakupu i składa zamówienie poprzez przycisk „Kupuję i płacę”.
- Klient ponosi odpowiedzialność za prawdziwość i prawidłowość danych o których mowa w ust. 1.
- Po złożeniu zamówienia na adres poczty elektronicznej Klienta wskazany zgodnie z ust. 1 lit. b) wysyłane jest podsumowanie zamówienia. W treści wiadomości email Klient otrzyma numer zamówienia. Jeśli Klient wybrał sposób płatności poprzez przelew bankowy w wiadomości znajdować się będzie również instrukcja dokonania płatności.
- Klient dokonuje zapłaty kwoty wynikającej ze złożonego zamówienia zgodnie z wybraną przez siebie formą płatności.
- Bilety i Towary zamówione przez Klienta oczekują na zapłatę przez czas wskazany w § 5 ust. 3.
- Po otrzymaniu pełnej kwoty wynikającej z zakupu Fundacja dostarcza Bilety i Towary do Klienta zgodnie z § 6.
- Dane osobowe Klienta są przetwarzane w celu zawarcia umowy kupna-sprzedaży Biletów lub Towarów. Zawarcie umowy z Klientem następuje w momencie zapłaty pełnej kwoty należności wynikającej z zamówienia.
- W zależności od wybranego sposobu dostarczenia Biletu i wybranego sposobu płatności sprzedaż poprzez Portal kończy się na:
- 7 dni przed datą Imprezy w przypadku Biletów wysyłanych za pośrednictwem operatora pocztowego lub podmiotu świadczącego usługi przesyłek kurierskich
- 3 dni przed datą Imprezy w przypadku odbioru biletów w kasie przed Imprezą
§ 5 Formy płatności i termin ważności zamówienia
- W Portalu dostępne są następujące formy płatności za Bilety lub Towary:
- przelew bankowy,
- karty płatnicze (Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro),
- BLIK,
- Pay by link,
- szybkie przelewy.
- Podmiotem obsługującym płatności online jest mBank S.A.
- W trakcie dokonywania zakupu Klient wybiera jedną z dostępnych form płatności prezentowanych w Portalu.
- Czas oczekiwania na zapłatę wynosi 3 dni robocze.
- Jeżeli w czasie oczekiwania na zapłatę liczonym od momentu złożenia zamówienia przez Klienta zgodnie z § 4, całkowita należność wynikająca z zamówienia nie zostanie uiszczona, nieopłacona zamówienie zostanie anulowane w całości.
- Fundacja ma prawo do anulowania zamówienia w przypadku istnienia innych zamówień tego samego Klienta na daną Imprezę, które nie zostały opłacone.
- W przypadku wyboru opcji przelewu bankowego płatność może być dokonana jedynie na numer rachunku bankowego wskazany w podsumowaniu zamówienia przesłanym zgodnie z § 4 ust. 5.
- Fundacja przyjmuje przelewy tylko w złotych polskich.
- W przypadku płatności w innej walucie lub płatności w złotych polskich z rachunku prowadzonego przez bank poza Polską Klient powinien wybrać opcję podziału kosztów przelewu zagranicznego/walutowego taką, aby pełna kwota należności została zaksięgowana na rachunku Fundacji.
- Jeżeli Klient przeleje środki w związku z zamówieniem w sposób inny niż określony w ust. 8 i 9, Fundacja zwróci je na rachunek nadawcy odejmując od kwoty przelewu koszty realizacji takiej płatności pobierane przez bank obsługujący Fundację.
§ 6 Formy i warunki dostarczenia Biletów i Towarów
- Dostępne są następujące formy dostawy:
- za pośrednictwem operatora pocztowego przesyłką rejestrowaną,
- za pośrednictwem podmiotu świadczącego usługi przesyłek kurierskich,
- do samodzielnego wydrukowania przez Klienta,
- do odbioru bezpośrednio przed Wydarzeniem we wskazanym przez Fundację miejscu.
- W trakcie dokonywania zakupu Klient wybiera jedną z dostępnych form dostarczenia Biletów lub Towarów prezentowanych w Portalu zgodnie z § 4 ust. 1 lit. d).
- Koszty dostawy naliczane są zgodnie z aktualnym cennikiem dostępnym na stronie
- Koszty dostawy ponosi Kupujący i są one doliczane do kosztów zamówienia.
- Bilety i Towary dostarczane są tylko na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Fundacja przystępuje do realizacji zamówienia dopiero po zaksięgowaniu na swoim rachunku bankowym pełnej kwoty wynikającej ze złożonego zamówienia.
- Czas realizacji zamówienia wynosi do 5 dni roboczych.
- Jeśli klient wybrał dostawę za pośrednictwem operatora pocztowego lub podmiotu świadczącego usługi przesyłek kurierskich czas realizacji zamówienia oznacza czas do przekazania przedmiotu zamówienia podmiotowi świadczącemu odpowiednie usługi.
- Jeżeli w opisie Imprezy dodano zastrzeżenie, że Bilety nie są dostarczane przed określoną datą, termin o których mowa w ust. 8 liczony jest od tej daty.
- W przypadku, w którym zamówiony i opłacony Bilet nie dotrze do Klienta najpóźniej na dwa dni przed rozpoczęciem Imprezy, Klient powinien skontaktować się z Fundacją osobiście lub telefonicznie w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 17.00.
- Klient po otrzymaniu Biletów zobowiązany jest sprawdzić poprawność danych wydrukowanych na Biletach z danymi podanymi podczas składania zamówienia zgodnie z § 4.
- Wszelkie stwierdzone niezgodności zidentyfikowane przez Klienta w trakcie sprawdzania o którym mowa powyżej powinny być zgłoszone Fundacji zgodnie z § 9.
- W przypadku odbioru Blankietów Biletowych od Organizatora bezpośrednio przed Wydarzeniem we wskazanym przez niego miejscu Klient musi znać numer zamówienia oraz imię i nazwisko osoby dokonującej zamówienia podane zgodnie z § 4 ust. 1 lit. b)
- W przypadku, o którym mowa w ust. 13 Klient zobowiązuje się do zachowania w tajemnicy numeru Rezerwacji oraz możliwości odbioru Biletów lub Towarów przed Imprezą.
§ 7 Odwołanie Imprezy i zwroty Biletów
- Zwroty Biletów możliwe są jedynie w przypadku:
- odwołania Imprezy, albo
- zmiany daty, miejsca lub znaczącej zmiany godziny Imprezy.
- W przypadkach innych niż opisane w ust. 1 zwroty Biletów nie są możliwe – Klient nie ma prawa odstąpienia od umowy.
- W przypadku konsumentów ograniczenie o którym mowa w ust. 2 wynika z art. 38 pkt 12 UPK.
- W przypadku, o którym mowa w ust. 1 lit. b, Fundacja informuje Klienta o możliwości zwrotu Biletów albo utrzymaniu ich ważności na zmienioną Imprezę.
- Klient podejmuje decyzję w zakresie opisanym w ust. 4 w terminie wskazanym przez Fundację w informacji o zmianie Imprezy.
- Brak decyzji Klienta, o której mowa w ust. 4 i 5 powyżej przed wskazanym terminem rozumiany jest jako akceptacja zmienionej Imprezy i utrzymanie ważności Biletów.
- W przypadkach, o których mowa w ust. 1 lit. a oraz ust. 4-6 jeżeli Klient wybrał zwrot Biletów, Fundacja dokona zwrotu należności Klientowi w terminie określonym w § 9 ust. 2 w sposób określony w § 9 ust. 3.
§ 8 Postanowienia dotyczące Towarów
- Fundacja zobowiązuje się do dostarczenia Towarów bez wad.
- Klient będący konsumentem ma prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny tylko w zakresie Towarów w ciągu 14 dni od dnia doręczenia przesyłki z Towarem, z zastrzeżeniem ust. 3.
- Prawo, o którym mowa powyżej nie dotyczy Towarów będących nagraniami dźwiękowymi lub wizualnymi, których opakowanie ochronne zostało otwarte po dostarczeniu, zgodnie z art. 38 pkt 9 UPK.
- Klient będący konsumentem może odstąpić od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia Fundacji wysłanego pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną na adres:
Fundacja Inicjatyw Artystyczno-Turystycznych „PaskudoFonia”
ul. Zwycięstwa 1
44-100 Gliwice
adres email: koncerty@paskudofonia.pl - Wzór formularza odstąpienia od umowy, o którym mowa wyżej dostępny jest w Portalu, jednak jego wykorzystanie nie jest obowiązkowe.
- Dla zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy, aby Klient wysłał oświadczenie dotyczące wykonania przysługującego mu prawa przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- W przypadku odstąpienia od umowy Fundacja zwraca Klientowi wszystkie otrzymane środki dotyczące tej umowy, w tym koszty dostarczenia Towarów (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Fundację), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Fundacja została poinformowana o decyzji Klienta o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy.
- Fundacja dokona zwrotu płatności w sposób określony w § 9 ust. 3.
- Fundacja może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia przez Klienta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Klient w każdym przypadku nie ponosi żadnych opłat w związku ze zwrotem środków w związku z odstąpieniem od umowy.
- Klient odsyła lub przekazuje rzecz do:
Fundacja Inicjatyw Artystyczno-Turystycznych „PaskudoFonia”
ul. Zwycięstwa 1
44-100 Gliwice
niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Fundację o odstąpieniu od umowy. - Termin, o którym mowa w ust. 11 jest zachowany, jeżeli Klient odeśle rzecz przed upływem terminu 14 dni.
- Klient jest zobowiązany do poniesienia bezpośrednich kosztów zwrotu rzeczy Fundacji.
- Klient odpowiada tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
§ 9 Reklamacje
- Wszelkie reklamacje Klienta rozpatrywane są przez Fundację w ciągu maksymalnie 14 dni i powinny być przesłane na adres poczty elektronicznej koncerty@paskudofonia.pl lub na adres korespondencyjny Fundacji.
- Ewentualne zwroty i rekompensaty dla Klienta w wyniku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji będą dokonywane niezwłocznie, nie później niż w terminie 5 dni roboczych.
- Fundacja dokonuje zwrotu płatności przy użyciu tego samego sposobu płatności, jaki został wybrany przez Klienta w pierwotnej transakcji. W przypadku wystąpienia konieczność zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą Fundacja dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej.
- Wszelkie spory związane z usługami świadczonymi przez Fundację w ramach Portalu będą rozstrzygane przez sądy powszechne.
§ 10 Warunki i wymagania techniczne dla świadczenia usług
- Do prawidłowego korzystania z Portalu niezbędne jest korzystanie z aktualnych wersji przeglądarek internetowych zgodnych ze standardem HTML5 z włączoną obsługą JavaScript oraz SSL.
§ 11 Pozostałe postanowienia
- Fundacja nie ponosi odpowiedzialności z tytułu szkód spowodowanych działaniami lub zaniechaniami Klienta lub innych osób, w szczególności za korzystanie przez nich z Portalu w sposób niezgodny z obowiązującymi przepisami prawa lub Regulaminem.
- Bilet, który jest nieczytelny, zniszczony lub uszkodzony nie uprawnia Klienta do udziału w Imprezie.
§ 12 Ochrona danych osobowych – polityka prywatności
- Administratorem danych osobowych Klienta jest Fundacja Inicjatyw Artystyczno-Turystcznych „PaskudoFonia” z siedzibą w Gliwicach przy ulicy Zwycięstwa 1, wpisana do rejestru fundacji i stowarzyszeń Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000743953, numer NIP 6312680930, numer REGON 380958540.
- Klient może się skontaktować z administratorem danych poprzez e-mail na adres: fundacja@paskudofonia.pl.
- Klient może zażądać dostępu do swoich danych osobowych celem ich sprostowania, usunięcia, przeniesienia, ograniczenia przetwarzania lub może wnieść sprzeciw wobec ich dalszego przetwarzania.
- Dane osobowe, po wygaśnięciu podstaw prawnych do dalszego przetwarzania, ulegają anonimizacji.
- Okres przechowywania danych ustala się zgodnie z celem usług.
- Informacje dotyczące danych osobowych przetwarzanych w procesie Rezerwacji, zakupu oraz dostawy Biletów i Towarów:
- Klient będący osobą fizyczną dokonującą zakupu wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych w zakresie niezbędnym do obsługi zamówienia.
- zakres przetwarzanych danych obejmuje imię, nazwisko, e-mail, telefon, a w przypadku wysyłki Biletów lub Towarów pocztą lub kurierem także ulicę, numer domu, numer mieszkania, kod pocztowy i miasto.
- podstawą prawną przetwarzania jest czynność niezbędna do zawarcia umowy zgodnie z art 6 ust. 1 pkt b), a po zrealizowaniu zamówienia dane są przetwarzane na podstawie art 6 ust. 1 pkt c), f) RODO w powiązaniu z UŚUDE art. 18 ust 1 w ramach UŚUDE: art. 19 ust. 2 pkt 1 i 4, Ustawy o rachunkowości z dnia 29 września 1994: art. 74 ust.2 pkt 1 i 3 oraz ustawy Ordynacja podatkowa z dnia 29 sierpnia 1997 r.: art. 32 § 1, art. 86.
- W przypadku, gdy zamówienie nie zostało opłacone Klient wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu zakończenia procesu obsługi zamówienia do daty rozpoczęcia Imprezy albo do zakończenia postępowania reklamacyjnego.
- W przypadku wysyłki Biletów lub Towarów pocztą lub kurierem, niezbędne dla wykonania umowy jest powierzenie przetwarzania danych operatorowi pocztowemu lub firmie kurierskiej.
- Klient ma prawo wnieść skargę dotyczącą przetwarzania jego danych przez Fundację do organu nadzorczego: Urzędu Ochrony Danych Osobowych, kontakt do organu nadzorczego umieszczony jest na stronie https://uodo.gov.pl/